Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator ZŠ Železný Brod

ZŠ Železný BrodŠkolní 700, 468 22 Železný Brod

Školní řád

Základní škola Školní 700, Železný Brod, tel.: 483 389 063


  1. Výkon povinností a práv žáků a jejich zákonných zástupců ve škole
    1. Práva žáků
    2. Povinnosti žáků
    3. Práva zákonných zástupců
    4. Povinnosti zákonných zástupců
  2. Pravidla vzájemných vztahů s pedagogickými pracovníky
  3. Provoz a vnitřní režim školy
    1. Chování žáka
    2. Docházka do školy
    3. Omluvání absence
  4. Podmínky zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví žáků
  5. Ochrana před sociálně patologickými jevy a ochrana před projevy diskriminace nebo násilí
  6. Podmínky zacházení s majetkem školy ze strany žáků
  7. Pravidla pro hodnocení výsledků vzdělávání žáků
    1. Zásady hodnocení průběhu a výsledků vzdělávání a chování ve škole a na akcích pořádaných školou
    2. Zásady a pravidla pro sebehodnocení žáků
    3. Stupně hodnocení prospěchu a chování v případě použití klasifikace a jejich charakteristika, včetně předem stanovených kritérií
    4. Zásady pro používání slovního hodnocení v souladu s § 15, odst. 2 vyhl. č. 48/2005 Sb., včetně předem stanovených kritérií
    5. Zásady pro stanovení celkového hodnocení žáka na vysvědčení v případě použití slovního hodnocení nebo kombinace slovního hodnocení a klasifikace
    6. Způsob získávání podkladů pro hodnocení
    7. Podrobnosti o komisionálních a opravných zkouškách
    8. Způsob hodnocení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
    9. Výchovná opatření
  8. Opatření při porušení školního řádu
  9. Plnění dalších pravidel vnitřního režimu školy, provozu školy a některé povinnosti pracovníků školy
  10. Přílohy a dodatky

1. Výkon povinností a práv žáků a jejich zákonných zástupců ve škole

1.1 Práva žáků

Žáci mají právo:

  • na vzdělávání podle školního vzdělávacího programu,
  • na rozvoj osobnosti podle míry nadání, rozumových a fyzických schopností,
  • jedná-li se o žáky hendikepované, s poruchami učení nebo chování, na speciální péči v rámci možností školy,
  • na informace o průběhu a výsledcích svého vzdělávání,
  • zakládat v rámci školy samosprávný orgán žáků (žákovská samospráva), volit a být do nich voleni, pracovat v nich a jejich prostřednictvím se obracet na ředitele školy s tím, že ředitel školy je povinen se těmito stanovisky a vyjádřeními zabývat,
  • vyjadřovat se ke všem rozhodnutím, týkajícím se podstatných záležitostí jejich vzdělávání, přičemž jeho vyjádřením musí být věnována pozornost odpovídající jejich věku a stupni vývoje, své připomínky mohou vznést prostřednictvím zákonných zástupců, třídních učitelů, nebo přímo řediteli školy,
  • na informace a poradenskou činnost školy v záležitostech týkajících se vzdělávání podle školního vzdělávacího programu,
  • na ochranu před vlivy a informacemi, které by ohrožovaly jejich rozumovou a mravní výchovu a nevhodně ovlivňovaly jeho morálku,
  • na ochranu před fyzickým a psychickým násilím a nedbalým zacházením,
  • na svobodu ve výběru kamarádů,
  • na svobodu pohybu ve školních prostorách, které jsou k tomu určeny,
  • na to, aby byl respektován jejich soukromý život a život jejich rodiny,
  • na volný čas a přiměřený odpočinek a oddechovou činnost odpovídající jejich věku,
  • na ochranu před návykovými látkami, které ohrožují jejich tělesný a duševní vývoj,
  • v případě nejasností v učivu požádat o pomoc vyučujícího,
  • požádat o pomoc či radu třídního učitele, výchovného poradce nebo jinou osobu v situaci, kdy se dostanou z jakéhokoliv důvodu do tísně.

1.2 Povinnosti žáků

Žáci mají povinnost:

  • docházet do školy řádně a včas, řádně se vzdělávat,
  • dodržovat školní a vnitřní řády, předpisy a pokyny školy k ochraně zdraví a bezpečnosti, s kterými byli seznámeni,
  • plnit pokyny pedagogických pracovníků školy a dalších zaměstnanců školy vydané v souladu s tímto školním řádem a právními předpisy,
  • vyjadřovat své názory a mínění slušnou formou,
  • nepoškozovat vnitřní i vnější vybavení školy; poškozený majetek z nedbalosti uhradit prostřednictvím zákonných zástupců,
  • dodržovat KODEX slušného chování žáka základní školy, který je přílohou tohoto školního řádu.

1.3 Práva zákonných zástupců

Zákonní zástupci mají právo:

  • na informace o průběhu a výsledcích vzdělávání svého dítěte,
  • volit a být voleni do školské rady,
  • vyjadřovat se ke všem rozhodnutím týkajícím se podstatných záležitostí jejich dětí, přičemž jejich vyjádřením musí být věnována pozornost,
  • na informace a poradenskou pomoc školy pro jejich děti v záležitostech týkajících se vzdělávání podle vzdělávacího programu,
  • požádat o uvolnění žáka z vyučování podle pravidel určených tímto školním řádem,
  • rodič má právo požádat školu o to, aby fotografie a videozáznam jeho dítěte nebyly zveřejňovány na internetových stránkách školy, v opačném případě s uveřejněním souhlasí,
  • rodič má právo nenechat své dítě testovat v pedagogicko-psychologické poradně, v opačném případě s testováním souhlasí.

1.4 Povinnosti zákonných zástupců

 Zákonní zástupci žáků mají povinnost:

  • seznámit se a brát na vědomí tento školní řád,
  • zajistit, aby žák docházel do školy řádně a včas,
  • na vyzvání ředitele školy se osobně zúčastnit projednávání závažných otázek týkajících se vzdělávání jejich dítěte,
  • informovat školu o změně zdravotní způsobilosti, zdravotních obtíží žáka nebo jiných závažných skutečnostech, které by mohly mít
  • vliv na průběh vzdělávání,
  • dokládat důvody nepřítomnosti žáka ve vyučování v souladu s pravidly určenými tímto školním řádem,
  • oznamovat škole údaje nezbytné pro vedení školní matriky a další údaje, které jsou podstatné pro průběh vzdělávání nebo bezpečnost
  • žáka a změny v těchto údajích.

2. Pravidla vzájemných vztahů s pedagogickými pracovníky

  • Žák má právo na slušné zacházení ze strany učitelů i ostatních zaměstnanců školy.
  • Učitelé i ostatní zaměstnanci školy mají právo na slušné zacházení ze strany žáků a jejich rodičů.

Pedagogičtí pracovníci školy vydávají žákům a zákonným zástupcům žáků pouze takové pokyny, které bezprostředně souvisí s plněním školního vzdělávacího programu, školního řádu a dalších nezbytných organizačních opatření. Všichni zaměstnanci školy chrání žáky před všemi formami špatného zacházení. Dbají, aby žáci nepřicházeli do styku s materiály a informacemi pro ně nevhodnými. Nevměšují se do jejich soukromí a jejich korespondence. Chrání žáky před nezákonnými útoky na jejich pověst. Při zjištění týrání dítěte se spojí s potřebnými orgány, které mu zajistí pomoc. Maximální pozornost věnují ochraně žáků před návykovými látkami. Informace, které zákonný zástupce poskytne do školní matriky nebo jiné důležité informace o žákovi jsou důvěrné a podléhají ochraně podle zákona č. 101/2000 Sb. v platném znění o ochraně osobních údajů.

Vyzve-li ředitel školy nebo učitel zákonné zástupce k osobnímu projednání závažných otázek týkajících se vzdělávání žáka, konzultuje předem se zákonným zástupcem termín schůzky.

Další situace týkající ve vzájemných vztahů žáků a učitelů a jejich řešení popisuje KODEX slušného chování žáka základní školy, který je přílohou tohoto školního řádu.

3. Provoz a vnitřní režim školy

3.1 Chování žáka

  • Žáci se při vyučování ve školní budově a při akcích organizovaných školou chovají podle tohoto školního řádu. Dodržují zásady slušného chování. Tyto zásady obsahuje Kodex chování žáka naší školy. Žáci s ním budou průběžně seznamováni v průběhu pedagogického procesu, a především v hodinách Ov.
  • Žáci se chovají ve školní budově a při akcích mimo školní budovu pořádaných školou tak, aby svým chováním z nedbalosti či úmyslně neohrozili zdraví své i svých spolužáků.
  • Při vyučovací hodině se žák aktivně zapojuje do právě probíhající činnosti. Při své činnosti neruší spolužáky.
  • Svým chováním umožňuje hladký průběh vyučovací hodiny. Při vyučování respektuje dohodnutá pravidla chování a pokyny učitele. Žák má právo při vyučování vyjádřit svůj názor.
  • Přestávka slouží k přechodu žáků do učeben a k regeneraci sil žáka. Žák si může dojít na WC, může se napít či nasvačit. O přestávkách nechodí žáci do prostor školy, kde nebude probíhat další vyučování (hala, sousední učebny atp.) Výjimky povoluje dozírající učitel. Na začátku hodiny musí být žák na svém místě připraven na následující vyučovací hodinu.
  • Žák nemůže sám bez vědomí třídního učitele odejít ze školní budovy v době, kdy je podle rozvrhu vyučování. Žák, kterému je nevolno, jde domů nebo k lékaři pouze v doprovodu rodičů nebo jiné pověřené osoby.
  • Žáci jsou povinni se z hygienických důvodů přezouvat. Škola nedoporučuje jako přezůvky sportovní obuv. Vhodné jsou lehké, vzdušné přezůvky.
  • Projevy šikanování mezi žáky, tj. násilí, omezování osobní svobody, ponižování apod., kterých by se dopouštěli jednotlivci nebo skupiny žáků vůči jiným žákům nebo skupinám žáků (zejména v situacích, kdy jsou takto postiženi žáci mladší a slabší), jsou v prostorách školy a při školních akcích přísně zakázány a budou považovány za hrubý přestupek proti školnímu řádu. Podle okolností ředitel školy uváží možnost dalšího postihu žáků, kteří tento zákaz přestoupí, a bude o svých zjištěních informovat rodiče.

V případě, že se žák chová při vyučování způsobem, který znemožňuje nebo narušuje vzdělávání ostatních žáků, škola může přistoupit k opatření, které takovému chování zamezí. Učitel tedy může nevhodně se chovajícího žáka vyloučit z vyučovací hodiny do doby, než se žák ukázní s tím, že bude pod dohledem a bude se dále vzdělávat. Postih žáka za dané chování bude vykonán zákonným kázeňským opatřením.

3.2 Docházka do školy

  • Před vyučováním čekají žáci před budovou. Pro vstup do školy používají žáci hlavní vchod, řídí se režimem otvírání, bezdůvodně nepoužívá zvonku. Vzdalovat se v době vyučování a o přestávkách z budovy školy je zakázáno. Žákům není dovoleno vpouštět do budovy neznámé osoby.
  • Pro žáky se školní budova otevírá v 7.40 hodin. V případě nepříznivého počasí mohou žáci na pokyn školníka čekat v hale.
  • Při vyučování od 7.00 hod. nebo pokud si učitel výjimečně pozve žáky na 7.00 hod., čekají žáci před školní budovou. Zde si je vyučující přebírá a odvádí do šatny a následně do učebny.
  • Žáci, kteří mají vyučování na školním hřišti, či jinde mimo školní budovu, odcházejí ze školní budovy vždy společně pod vedením vyučujícího.
  • Žáci mohou mít sraz i mimo školní budovu, např. při odjezdu do divadla apod. Učitel určí dobu srazu (učitel je na místě 15 minut před stanoveným časem). Rovněž tak mohou mít žáci rozchod mimo školní budovu. Rodiče žáků jsou o tomto způsobu výuky vždy předem písemně informováni (učitel oznámí místo a čas srazu a rozchodu).
  • V době mimo vyučování se žáci nesmějí zdržovat ve školní budově. V době poledního volna před odpoledním vyučováním opustí všichni žáci budovu, v prostoru haly se mohou zdržovat je-li ošklivé počasí a hlavní vchod je otevřen.
  • Opustit areál školy může žák II. stupně pouze po písemném svolení rodičů, které žák předá třídnímu učiteli.
  • Mají-li žáci odpolední vyučování, čekají na vyučujícího před hlavním vchodem školy ve stanovenou dobu. Začátek odpoledního vyučování stanoví vyučující odpoledních hodin pevně do rozvrhu, s ohledem na odjezdy autobusů přespolních žáků. Po skončení vyučování se žák zdržuje v šatně po dobu nezbytně nutnou, přezuje se, oblékne a odchází z budovy. Konec vyučování sdělí učitel rodičům zápisem do žákovské knížky.
  • Mobilní telefony – při vyučování musí být vypnuté a uložené v tašce, o přestávkách je žák může používat. Škola nenese odpovědnost za ztrátu mobilních telefonů. Má-li vyučující podezření, že žák používá telefonu k nevhodným věcem, které mohou být zneužity vzhledem k jiné osobě, nebo škole, může telefon žákovi zabavit a odevzdat do ředitelny. Mobil bude vydán rodičům v ředitelně školy.
  • Všech přestávkách zůstávají žáci ve třídě, pokud někdo z učitelů neurčí jinak. Do určené třídy se stěhují až po zazvonění na hodinu.
  • Platí zákaz jakkoli manipulovat se školním zařízením, pokud není přítomen vyučující a nedá k těmto úkonům příkaz. Platí pro všechny prostory školy – učebny, chodby, záchody atd. Jde především o manipulaci s okny a žaluziemi. PŘÍSNÝ ZÁKAZ PLATÍ PRO OTVÍRÁNÍ A ZAVÍRÁNÍ HORNÍ ČÁSTÍ OKEN. O přestávkách je rovněž zakázáno nešetrně zacházet s nábytkem a celkovým vybavením místnosti.

Začátky vyučovacích hodin jsou stanoveny takto:

  1. hodina 06:55 – 07:40
  2. hodina 08:00 – 08:45
  3. hodina 08:55 – 09:40
  4. hodina 10:00 – 10:45
  5. hodina 10:55 – 11:40
  6. hodina 11:50 – 12:35
  7. hodina 12:45 – 13:30
  8. hodina 13:40 – 14:25
  9. hodina 14:35 – 15:20

POZOR! Začátek odpoledního vyučování stanoví vyučující odpoledních hodin pevně do rozvrhu, s ohledem na odjezdy autobusů.

3.3 Omlouvání absence

Pravidla vycházejí ze zákona č. 561/2004 Sb. v platném znění a z metodického pokynu MŠMT k omlouvání absence a prevenci záškoláctví č.j.: 10 194/2002-14.

Uvolnění žáka z vyučování při předem známé nepřítomnosti:

  • uvolnění svého dítěte žádá rodič (zákonný zástupce) předem a písemně.

Kompetence – oprávnění pro uvolnění žáka:

  • na jednu hodinu může uvolnit učitel příslušného předmětu,
  • na jeden den může uvolnit třídní učitel,
  • na více jak jeden den může uvolnit ředitel školy.

Jako doklad nelze uznat žádost jiného subjektu o uvolnění (LŠU, TJ, KLH, trenérů pod.)

Ve všech případech žádá pouze rodič nebo zákonný zástupce. Rodič je povinen do 3 pracovních dnů oznámit škole prokazatelným způsobem důvod nepřítomnosti žáka. (§50 zákona č. 561/2004 Sb.)

Rodič žáka omlouvá prostřednictvím Bakalářů, kde ve zprávách (Komens) změní typ na „omluvení absence“, uvede termín a důvod absence. Obecná zpráva nebude akceptována jako omluvenka. Návod zde.

V případě, že byl žákovi vydán omluvný list, ihned po nástupu do školy předloží důvod své absence – omluvenku. V opačném případě budou zameškané hodiny posuzovány jako neomluvené.

4. Podmínky zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví žáků

  • Na počátku školního roku seznámí příslušní vyučující ve svých předmětech žáky s možnostmi úrazů a jejich prevencí. Poučení zapíší do třídní knihy.
  • Žáci se ve škole pohybují klidně, zbytečně neutíkají, jsou ohleduplní ke svým spolužákům.
  • Nevyklání se z oken, neskáčou ze schodů, nemanipulují s elektrickým a plynovým zařízením. Okna a žaluzie ovládají jen na pokyn vyučujícího. Žáci musí uposlechnout pokyny dozírajících učitelů a ostatních zaměstnanců.
  • Žáci nevstupují ve školní budově do prostor, kde by bylo jejich zdraví ohroženo (dílna školníka, školní kuchyně s příslušenstvím). Do prostor určených pro zaměstnance školy vstupují jen na vyzvání.
  • Zvláštní opatrnosti žáci dbají při pohybu v prostorách WC. Pohybují se zde tak, aby nemohli uklouznout. Při mytí nerozstřikují vodu po podlaze. Šetří vodou.
  • Žáci nevnáší do školy předměty, které nesouvisejí s vyučováním nebo netvoří běžné vybavení žáka. Zvláště nenosí předměty, kterými mohou ohrozit své zdraví i zdraví ostatních spolužáků nebo zaměstnanců školy (zbraně, hořlaviny, výbušniny apod.). Žákům není ve škole a při akcích pořádaných školou dovoleno ze zdravotních a bezpečnostních důvodů kouřit.
  • Žáci při pobytu ve školní budově nemají volně zavěšené klíče či podobné předměty na krku, na oděvu nebo na jiných částech těla (hrozí možnost úrazu spolužáka a poničení školního majetku). Výjimka je povolena ve školní jídelně (čip).
  • Vnášení, držení, distribuce a zneužívání návykových látek (alkohol, psychotropní a ostatní látky schopné nepříznivě ovlivňovat psychiku člověka nebo jeho ovládací a rozpoznávací schopnosti nebo jeho sociální chování) je v prostorách školy a při akcích pořádaných školou přísně zakázáno. Porušení tohoto zákazu bude klasifikováno jako hrubý přestupek. V této souvislosti ředitel školy využije všech možností daných mu příslušnými zákony včetně možnosti dát podnět k zahájení trestního stíhání osob, které se na porušení tohoto zákazu podílely. Ředitel školy nebo jím pověřený pracovník bude informovat zákonné zástupce žáků, u nichž bylo zjištěno porušení tohoto zákazu, o zjištěních v tomto směru, a zároveň je seznámí s možnostmi odborné pomoci. Žák nesmí donášet do školní budovy a na akce pořádané školou injekční stříkačky. Při jejich zjištění budou odebrány a předány k odborné likvidaci.
  • Žák hlásí ihned bez zbytečného prodlení vyučujícímu všechna poranění, ke kterým došlo při vyučování (a to i zpětně, pokud se úraz projevil až doma).

5. Ochrana před sociálně patologickými jevy a ochrana před projevy diskriminace nebo násilí

  • Všichni pedagogičtí pracovníci, zejména školní metodik prevence, průběžně sledují konkrétní podmínky a situaci ve škole z hlediska výskytu sociálně patologických jevů, uplatňují různé formy a metody umožňující včasné zachycení ohrožených žáků.
  • Školní metodik prevence zajišťuje spolupráci s rodiči v oblasti prevence, informuje je o preventivním programu školy a dalších aktivitách. Školní metodik prevence spolupracuje na základě pověření ředitele školy s dalšími institucemi na sociálně právní ochranu dětí a mládeže.
  • Žáci školy mají přísný zákaz nošení, držení, distribuce a zneužívání návykových látek v areálu školy. Porušení tohoto zákazu se bere jako hrubé porušení školního řádu. Ředitel školy využije všech možností daných mu příslušným zákonem včetně možnosti dát podnět k zahájení trestního stíhání osob, které se na porušení tohoto zákazu podílely. Ředitel školy nebo jím pověřený pracovník bude informovat zákonné zástupce žáků, u nichž bylo zjištěno porušení tohoto zákazu, o zjištěních a zároveň je seznámí s možností odborné pomoci.
  • Projevy šikanování mezi žáky, tj. násilí, omezování osobní svobody, ponižování apod., kterých by se dopouštěli jednotliví žáci nebo skupiny žáků vůči jiným žákům nebo skupinám (zejména v situacích, kdy jsou takto postiženi žáci mladší a slabší), jsou v prostorách školy a při školních akcích přísně zakázány a jsou považovány za hrubý přestupek proti řádu školy. Podle okolností ředitel školy uváží možnost dalšího postihu žáků, kteří tento zákaz přestoupí, a bude o svých zjištěních informovat jejich zákonné zástupce.
  • Pedagogičtí pracovníci dbají, aby etická a právní výchova, výchova ke zdravému životnímu stylu a preventivní výchova byla vyučována v souladu se školním vzdělávacím programem.
  • Pedagogičtí pracovníci jsou povinni v souladu s pracovním řádem vykonávat kvalitní dohled nad žáky o přestávkách, před začátkem vyučování, po jeho skončení i během osobního volna žáků, a to hlavně v prostorách, kde by k sociálně patologickým jevům mohlo docházet.

6. Podmínky zacházení s majetkem školy ze strany žáků

  • Vybavení žáka školními učebnicemi a školními potřebami určuje příslušné nařízení vlády ČR. Žákům se na počátku školního roku zapůjčují učebnice. Žák je povinen tento školní majetek chránit a úmyslně jej nepoškozovat. Při výrazném poškození učebnice nebo její ztrátě škola požaduje náhradu učebnice.
  • Žáci ve školní budově šetří vzhled školních prostor, neničí inventář, nábytek ani učební pomůcky. Pokud se prokáže, že žák poničil školní zařízení úmyslně, je patřičně kázeňsky potrestán. Případnou náhradu škody projedná škola vždy s rodiči.
  • Pokud si žák přinese do školy své cennější věci jako např. hodinky, řetízky, případně finanční částky, je za ně zodpovědný. Pokud takovéto věci potřebuje odložit, např. při hodině TV, odkládá je pouze na místa k tomu určená, případně je svěří do úschovy učiteli. V žádném případě je nenechává ve třídě, v aktovce, v kapse kalhot apod.

7. Pravidla pro hodnocení výsledků vzdělávání žáků

7.1.Zásady hodnocení průběhu a výsledků vzdělávání a chování ve škole a na akcích pořádaných školou

  • Hodnocení žáka je organickou součástí výchovně vzdělávacího procesu a jeho řízení.
  • Za první i druhé pololetí vydává škola žákovi vysvědčení.
  • Hodnocení výsledků vzdělávání žáka na vysvědčení je vyjádřeno klasifikačním stupněm, slovně nebo kombinací obou způsobů. O způsobu hodnocení rozhoduje ředitel školy se souhlasem školské rady a po projednání v pedagogické radě.
  • Je-li žák hodnocen slovně, převede třídní učitel po projednání s vyučujícími ostatních předmětů slovní hodnocení do klasifikace pro účely přijímacího řízení ke střednímu vzdělávání.
  • Klasifikace je jednou z forem hodnocení, její výsledky se vyjadřují stanovenou stupnicí.
  • Ve výchovně vzdělávacím procesu se uskutečňuje klasifikace průběžná a celková.
  • Průběžná klasifikace se uplatňuje při hodnocení dílčích výsledků a projevů žáka.
  • Žák musí splňovat 75% docházky na každý vyučovací předmět za čtvrtletí. Pokud tyto podmínky nesplní, bude rozhodovat pedagogická rada o případném vykonání rozdílové zkoušky.
  • Klasifikace souhrnného prospěchu se provádí na konci každého pololetí a není aritmetickým průměrem průběžné klasifikace.
  • Při hodnocení žáka klasifikací jsou výsledky vzdělávání žáka a chování žáka ve škole a na akcích pořádaných školou hodnoceny tak, aby byla zřejmá úroveň vzdělání žáka, které dosáhl zejména vzhledem k očekávaným výstupům formulovaným v učebních osnovách jednotlivých předmětů školního vzdělávacího programu, k jeho vzdělávacím a osobnostním předpokladům a k věku žáka. Klasifikace zahrnuje ohodnocení píle žáka a jeho přístupu ke vzdělávání i v souvislostech, které ovlivňují jeho výkon.
  • Chování neovlivňuje klasifikaci výsledků ve vyučovacích předmětech.
  • Při hodnocení a při průběžné i celkové klasifikaci pedagogický pracovník uplatňuje přiměřenou náročnost a pedagogický takt vůči žákovi.
  • Klasifikační stupeň určí učitel, který vyučuje příslušnému předmětu.
  • V předmětu, ve kterém vyučuje více učitelů, určí výsledný klasifikační stupeň za klasifikační období příslušní učitelé po vzájemné dohodě.
  • Ohodnocením výkonu žáka klasifikačním stupněm posuzuje učitel výsledky práce objektivně a přiměřeně náročně.
  • Pro určování stupně prospěchu v jednotlivých předmětech na konci klasifikačního období se hodnotí učební výsledky, jichž žák dosáhl za celé klasifikační období. Při celkové klasifikaci přihlíží učitel k věkovým zvláštnostem žáka i k tomu, že žák mohl v průběhu klasifikačního období zakolísat v učebních výkonech pro určitou indispozici. Přihlíží se i ke snaživosti a pečlivosti žáka, k jeho individuálním schopnostem a zájmům. Stupeň prospěchu se neurčuje na základě průměru z klasifikace za příslušné období.
  • Ředitel školy je povinen působit na sjednocování klasifikačních měřítek všech učitelů.
  • Zákonní zástupci žáka jsou o prospěchu žáka informování třídním učitelem a učiteli jednotlivých předmětů:
    • průběžně prostřednictvím žákovské knížky,
    • před koncem každého čtvrtletí (klasifikační období),
    • případně kdykoliv na požádání zákonných zástupců žáka.
  • V případě mimořádného zhoršení prospěchu informuje učitel zákonné zástupce žáka bezprostředně a prokazatelným způsobem. Případy zaostávání žáků v učení se projednají v pedagogické radě.
  • Žáci školy, kteří po dobu nemoci nejméně tři měsíce před koncem klasifikačního období navštěvovali školu při zdravotnickém zařízení a byli tam klasifikováni za pololetí ze všech, popřípadě jen z některých předmětů, se po návratu do kmenové školy znovu nezkoušejí a nehodnotí. Jejich klasifikace ze školy při zdravotnickém zařízení v předmětech, ve kterých byli klasifikováni, je závazná.
  • Do vyššího ročníku postoupí žák, který na konci druhého pololetí prospěl ze všech povinných předmětů stanovených školním vzdělávacím programem s výjimkou předmětů výchovného zaměření stanovených rámcovým vzdělávacím programem a předmětů, z nichž byl uvolněn. Do vyššího ročníku postoupí i žák prvního stupně základní školy, který již v rámci prvního stupně opakoval ročník, a žák druhého stupně základní školy, který již v rámci druhého stupně opakoval ročník, a to bez ohledu na prospěch tohoto žáka.
  • Nelze-li žáka hodnotit na konci prvního pololetí, určí ředitel školy pro jeho hodnocení náhradní termín, a to tak, aby hodnocení za první pololetí bylo provedeno nejpozději do dvou měsíců po skončení prvního pololetí. Není-li možné hodnotit ani v náhradním termínu, žák se za první pololetí nehodnotí.
  • Nelze-li žáka hodnotit na konci druhého pololetí, určí ředitel školy pro jeho hodnocení náhradní termín, a to tak, aby hodnocení za druhé pololetí bylo provedeno nejpozději do konce září následujícího školního roku. V období měsíce září do doby hodnocení navštěvuje žák nejbližší vyšší ročník, popřípadě znovu devátý ročník.
  • Má-li zákonný zástupce žáka pochybnosti o správnosti hodnocení na konci prvního nebo druhého pololetí, může do 3 pracovních dnů ode dne, kdy se o hodnocení prokazatelně dozvěděl, nejpozději však do 3 pracovních dnů od vydání vysvědčení, požádat ředitele školy o komisionální přezkoušení žáka; je-li vyučujícím žáka v daném předmětu ředitel školy, krajský úřad. Komisionální přezkoušení se koná nejpozději do 14 dnů od doručení žádosti nebo v termínu dohodnutém se zákonným zástupcem žáka.
  • Žák, který plní povinnou školní docházku, opakuje ročník, pokud na konci druhého pololetí neprospěl nebo nemohl být hodnocen. To neplatí o žákovi, který na daném stupni základní školy již jednou ročník opakoval; tomuto žákovi může ředitel školy na žádost jeho zákonného zástupce povolit opakování ročníku pouze z vážných zdravotních důvodů.
  • Ředitel školy může žákovi, který splnil povinnou školní docházku a na konci druhého pololetí neprospěl nebo nemohl být hodnocen, povolit na žádost jeho zákonného zástupce opakování ročníku po posouzení jeho dosavadních studijních výsledků a důvodů uvedených v žádosti.

7.2 Zásady a pravidla pro sebehodnocení žáků

  • Sebehodnocení je důležitou součástí hodnocení žáků.
  • Sebehodnocením se posiluje sebeúcta a sebevědomí žáků.
  • Chybu je třeba chápat jako přirozenou věc v procesu učení. Pedagogičtí pracovníci se o chybě se žáky baví, žáci mohou některé práce sami opravovat. Chyba je důležitý prostředek učení.
  • Při sebehodnocení se žák snaží popsat:
    • co se mu daří,
    • co mu ještě nejde,
    • jak bude pokračovat dál.
  • Při školní práci vedeme žáka k tomu, aby komentoval svoje výkony a výsledky.
  • Známky nejsou jediným zdrojem motivace.

7.3 Stupně hodnocení prospěchu a chování v případě použití klasifikace a jejich charakteristika, včetně předem stanovených kritérií

Předměty s převahou teoretického zaměření

Jazyky, společenskovědní, přírodovědné a matematika.

Při klasifikaci v těchto předmětech se hodnotí:

  • ucelenost, přesnost a trvalost osvojení požadovaných poznatků, faktů, pojmů, definic, zákonitostí a vztahů,
  • kvalita a rozsah získaných dovedností vykonávat požadované intelektuální a motorické činnosti,
  • schopnost uplatňovat osvojené poznatky a dovednosti při řešení teoretických a praktických úkolů, při výkladu a hodnocení společenských a přírodních jevů a zákonitostí,
  • schopnost využívat a zobecňovat zkušenosti a poznatky získané při praktických činnostech,
  • kvalita myšlení, především jeho logika, samostatnost a tvořivost,
  • aktivita v přístupu k činnostem, zájem o ně, vztah k nim,
  • kvalita výsledků činností,
  • osvojení účinných metod samostatného studia.

Předměty s převahou praktického zaměření

Praktické činnosti, laboratorní cvičení, rodinná výchova.

Při klasifikaci v těchto předmětech se hodnotí:

  • vztah k práci, k pracovnímu kolektivu a k praktickým činnostem,
  • osvojení praktických dovedností a návyků, zvládnutí účelných způsobů práce,
  • využití získaných teoretických vědomostí v praktických činnostech,
  • aktivita, samostatnost, tvořivost, iniciativa v praktických činnostech,
  • kvalita výsledků činností,
  • organizace vlastní práce a pracoviště, udržování pořádku na pracovišti,
  • dodržování předpisů o bezpečnosti a ochraně zdraví při práci, péče o životní prostředí,
  • hospodárné využívání surovin, materiálů, energie
  • obsluha a údržba laboratorních zařízení a pomůcek, nástrojů, nářadí a měřidel.

Předměty s převahou výchovného zaměření

Výtvarná výchova, hudební výchova a zpěv, tělesná a sportovní výchova, občanská výchova.

Při klasifikaci v těchto předmětech se hodnotí:

  • stupeň tvořivosti a samostatnosti projevu,
  • osvojení potřebných vědomostí, zkušeností, činností a jejich tvořivá aplikace,
  • poznání zákonitostí daných činností a jejich uplatňování ve vlastní činnosti,
  • kvalita projevu,
  • vztah žáka k činnostem a zájem o ně,
  • estetické vnímání, přístup k uměleckému dílu a k estetice obecně,
  • v tělesné výchově s přihlédnutím ke zdravotnímu stavu žáka všeobecná tělesná zdatnost žáka a výkonnost.

U žáka se smyslovou nebo tělesnou vadou, vadou řeči, prokázanou (PPP, DPA) specifickou vývojovou poruchou učení nebo chování se při hodnocení a klasifikaci přihlédne k charakteru postižení. Učitelé se při tom řídí platným metodickým pokynem MŠMT ČR.

Kritéria hodnocení klasifikačními stupni

Stupeň 1 (výborný)

Žák samostatně, aktivně a tvořivě uplatňuje osvojené poznatky, dovednosti a návyky. Myslí logicky správně, plně využívá a úspěšně rozvíjí své osobní předpoklady. Ovládá požadované poznatky, fakta, pojmy, definice a zákonitosti uceleně a přesně, chápe vztahy mezi nimi a smysluplně propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí. Vždy používá bezpečně a účinně materiály, nástroje a vybavení. Jeho ústní a písemný projev je správný, přesný, výstižný, účinně se zapojuje do diskuze, jeho výtvarný, hudební či pohybový apod. projev je esteticky působivý, originální, procítěný a přesný. Je schopen samostatně studovat vhodné texty, řešit problémy a obhajovat svá rozhodnutí. Plně respektuje demokratické principy, uvědoměle a aktivně pracuje v týmu, jeho působení je velmi přínosné. Je téměř vždy schopen sebehodnocení a hodnocení ostatních členů.

Stupeň 2 (chvalitebný)

Žák s menšími podněty učitele uplatňuje osvojené poznatky, dovednosti a návyky. Myslí správně, v jeho myšlení se projevuje logika a tvořivost, využívá a rozvíjí své osobní předpoklady. Ovládá požadované poznatky, fakta, pojmy, definice a zákonitosti v podstatě uceleně, přesně a úplně, chápe vztahy mezi nimi a s menšími chybami propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí. Používá bezpečně a účinně materiály, nástroje a vybavení. Ústní a písemný projev mívá menší nedostatky ve správnosti, přesnosti a výstižnosti. Kvalita výsledků je zpravidla bez podstatných nedostatků. Zapojuje se do diskuze, jeho výtvarný, hudební či pohybový apod. projev je esteticky působivý a procítěný.  Je schopen s menší pomocí studovat vhodné texty, řešit problémy a obhajovat svá rozhodnutí. Respektuje demokratické principy, v podstatě uvědoměle a aktivně pracuje pro tým, jeho působení je přínosné. Je většinou schopen sebehodnocení a hodnocení ostatních členů.

Stupeň 3 (dobrý)

Žák se v uplatňování osvojovaných poznatků, dovedností a návyků dopouští chyb. Uplatňuje poznatky a provádí hodnocení jevů podle podnětů učitele. Má nepodstatné mezery v ucelenosti, přesnosti a úplnosti osvojení požadovaných poznatků, faktů, pojmů, definic a zákonitostí, s většími chybami propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí. Materiály, nástroje a vybavení používá bezpečně a účinně pouze někdy. Podstatnější nepřesnosti a chyby dovede za pomoci učitele korigovat. Jeho myšlení je vcelku správné, ale málo tvořivé, v jeho logice se vyskytují chyby. Snaží se rozvíjet své osobní předpoklady. Částečně se zapojuje do diskuze, jeho výtvarný, hudební či pohybový projev je málo působivý, dopouští se v něm chyb. Je schopen studovat podle návodu učitele. Občas nerespektuje demokratické principy, v týmu pracuje ne příliš aktivně, jeho působení je přínosné v menší míře. Je schopen sebehodnocení a hodnocení ostatních členů.

Stupeň 4 (dostatečný)

U žáka se v uplatňování osvojených poznatků, dovedností a návyků vyskytují závažné chyby. Rozvoj jeho schopností a jeho projev jsou málo uspokojivé. Při využívání poznatků pro výklad a hodnocení jevů je nesamostatný. Žák má v ucelenosti, přesnosti a úplnosti osvojení požadovaných poznatků závažné mezery, chybně propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí. Materiály, nástroje a

vybavení většinou nepoužívá bezpečně a účinně. V logice myšlení se vyskytují závažné chyby, myšlení není tvořivé. Jeho ústní a písemný projev má vážné nedostatky ve správnosti, přesnosti a výstižnosti, málo se zapojuje do diskuze. Jeho výtvarný, hudební či pohybový apod. projev je na nízké estetické úrovni. Závažné chyby dovede žák s pomocí učitele opravit. Při samostatném studiu má velké těžkosti.

Demokratické principy respektuje jen občas, práce v týmu se pouze účastní. Jeho působení není příliš přínosné. Sebehodnocení a hodnocení ostatních členů je schopen málokdy.

Stupeň 5 (nedostatečný)

U žáka se v uplatňování osvojených vědomostí, dovedností a návyků vyskytují velmi závažné chyby. Rozvoj jeho schopností je neuspokojivý. Při výkladu a hodnocení jevů a zákonitostí nedovede své vědomosti uplatnit ani s podněty učitele. Žák si požadované poznatky neosvojil, nesmyslně propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí. Materiály, nástroje a vybavení nepoužívá téměř nikdy bezpečně a účinně. Neprojevuje samostatnost v myšlení. V ústním a písemném projevu má závažné nedostatky ve správnosti, přesnosti, i výstižnosti, nezapojuje se do diskuze. Jeho výtvarný, hudební či pohybový apod. projev je většinou chybný a nemá estetickou hodnotu. Chyby nedovede opravit ani s pomocí učitele. Vůbec nerespektuje demokratické principy, nepracuje pro tým. Svou činností narušuje spolupráci, jeho působení není pro tým přínosné. Správného sebehodnocení a hodnocení ostatních členů není schopen.

Hodnocení chování

Chování žáka je klasifikováno těmito stupni:

  1. velmi dobré
  2. uspokojivé
  3. neuspokojivé

Klasifikaci chování navrhuje třídní učitel. Návrh projedná v pedagogické radě s učiteli a ředitelem školy. Kritériem pro klasifikaci chování je dodržování pravidel chování – školního řádu a dalších dohodnutých pravidel. Škola hodnotí a klasifikuje žáka především za jeho chování ve škole. Ve vážných případech se jeví jako objektivní přihlédnout k chování i mimo školu, zvláště jedná-li se o případy, jejichž projednávání se škola bezprostředně účastní.

Kritéria pro jednotlivé stupně:

1 - velmi dobré

Žák bez problémů dodržuje pravidla chování. Nedopouští se žádných významných přestupků proti pravidlům   chování. Má kladný vztah ke kolektivu třídy. Pomáhá při utváření pracovních podmínek ve školní práci.

2 - uspokojivé

Chování žáka je v podstatě v souladu s pravidly chování a s ustanovením školního řádu. Dopouští se závažnějšího přestupku, nebo se opakovaně dopustí méně závažných přestupků. Narušuje činnost kolektivu. Důvodem pro uspokojivé chování může být i více jak 6 neomluvených hodin.

3 - nespokojivé

Chování žáka je v rozporu s pravidly chování a se školním řádem. Dopouští se takových přestupků, kdy je ohrožena výchova a bezpečnost žáka samotného i jiných žáků. Záměrně narušuje činnost kolektivu. Důvodem pro neuspokojivé chování může být i více jak 18 neomluvených hodin.

Celkový prospěch

Celkový prospěch žáka je hodnocen:

na prvním stupni základní školy stupněm:

  • prospěl s vyznamenáním
  • prospěl
  • neprospěl
  • nehodnocen

na druhém stupni základní školy stupněm:

  • prospěl s vyznamenáním
  • prospěl
  • neprospěl

Žák je hodnocen stupněm:

prospěl s vyznamenáním – není-li v žádném z povinných předmětů stanovených školním vzdělávacím programem hodnocen na vysvědčení stupněm prospěchu horším než 2 – chvalitebný, průměr stupňů prospěchu ze všech povinných předmětů stanovených školním vzdělávacím programem není vyšší než 1,5 (nebo odpovídajícím slovním hodnocením) a jeho chování je hodnoceno stupněm velmi dobré.

prospěl – není-li v žádném z povinných předmětů stanovených školním vzdělávacím programem hodnocen na vysvědčení stupněm prospěchu 5 – nedostatečný nebo odpovídajícím slovním hodnocením.

neprospěl – je-li v některém z povinných předmětů stanovených školním vzdělávacím programem hodnocen na vysvědčení stupněm prospěchu 5 – nedostatečný nebo odpovídajícím slovním hodnocením.

nehodnocen – nelze-li hodnotit v daném termínu. 

7.4 Zásady pro používání slovního hodnocení v souladu s § 15, odst. 2 vyhl. č. 48/2005 Sb., včetně předem stanovených kritérií

  • Slovním hodnocení výsledků vzdělávání žáka na vysvědčení rozhoduje ředitel školy se souhlasem školské rady a po projednání v pedagogické radě.
  • Třídní učitel po projednání s vyučujícími ostatních předmětů převede slovní hodnocení do klasifikace nebo klasifikaci do slovního hodnocení v případě přestupu žáka na školu, která hodnotí odlišným způsobem, a to na žádost této školy nebo zákonného zástupce žáka.
  • Je-li žák hodnocen slovně, převede třídní učitel po projednání s vyučujícími ostatních předmětů slovní hodnocení do klasifikace pro účely přijímacího řízení ke střednímu vzdělávání.
  • U žáka s vývojovou poruchou učení rozhodne ředitel školy o použití slovního hodnocení na základě žádosti zákonného zástupce žáka.
  • Výsledky vzdělávání žáka v jednotlivých povinných a nepovinných předmětech stanovených školním vzdělávacím programem a chování žáka ve škole a na akcích pořádaných školou jsou v případě použití slovního hodnocení popsány tak, aby byla zřejmá úroveň vzdělání žáka, které dosáhl zejména ve vztahu k očekávaným výstupům formulovaným v učebních osnovách jednotlivých předmětů školního vzdělávacího programu, k jeho vzdělávacím a osobnostním předpokladům a k věku žáka. Slovní hodnocení zahrnuje posouzení výsledků vzdělávání žáka v jejich vývoji, ohodnocení píle žáka a jeho přístupu ke vzdělávání i v souvislostech, které ovlivňují jeho výkon, a naznačení dalšího rozvoje žáka. Obsahuje také zdůvodnění hodnocení a doporučení, jak předcházet případným neúspěchům žáka a jak je překonávat.

7.5 Zásady pro stanovení celkového hodnocení žáka na vysvědčení v případě použití slovního hodnocení nebo kombinace slovního hodnocení a klasifikace

Zásady pro převedení slovního hodnocení do klasifikace nebo klasifikace do slovního hodnocení pro stanovení celkového hodnocení žáka na vysvědčení

Prospěch

Ovládnutí učiva předepsaného školním vzdělávacím programem
1 – výborný ovládá bezpečně
2 – chvalitebný ovládá
3 – dobrý v podstatě ovládá
4 – dostatečný ovládá se značnými mezerami
5 – nedostatečný neovládá
Úroveň myšlení
1 – výborný pohotový, bystrý, dobře chápe souvislosti
2 – chvalitebný uvažuje celkem samostatně
3 – dobrý menší samostatnost v myšlení
4 – dostatečný nesamostatné myšlení
5 – nedostatečný odpovídá nesprávně i na návodné otázky
Úroveň vyjadřování
1 – výborný výstižné a poměrně přesné
2 – chvalitebný celkem výstižné
3 – dobrý myšlenky vyjadřuje ne dost přesně
4 – dostatečný myšlenky vyjadřuje se značnými obtížemi
5 – nedostatečný i na návodné otázky odpovídá nesprávně
Celková aplikace vědomostí, řešení úkolů, chyby, jichž se žák dopouští
1 – výborný užívá vědomostí a spolehlivě a uvědoměle dovedností, pracuje samostatně, přesně a s jistotou
2 – chvalitebný dovede používat vědomosti a dovednosti při řešení úkolů, dopouští se jen menších chyb
3 – dobrý řeší úkoly s pomocí učitele a s touto pomocí snadno překonává potíže a odstraňuje chyby
4 – dostatečný dělá podstatné chyby, nesnadno je překonává
5 – nedostatečný praktické úkoly nedokáže splnit ani s pomocí
Píle a zájem o učení
1 – výborný aktivní, učí se svědomitě a se zájmem
2 – chvalitebný učí se svědomitě
3 – dobrý k učení a práci nepotřebuje větších podnětů
4 – dostatečný malý zájem o učení, potřebuje stálé podněty
5 – nedostatečný pomoc a pobízení k učení jsou zatím neúčinné

Chování

1 – velmi dobré Žák bez problémů dodržuje pravidla chování. Nedopouští se žádných významných přestupků proti pravidlům chování. Má kladný vztah ke kolektivu třídy. Pomáhá při utváření pracovních podmínek ve školní práci.
2 – uspokojivé Chování žáka je v podstatě v souladu s pravidly chování a s ustanovením školního řádu. Dopouští se závažnějšího přestupku, nebo se opakovaně dopustí méně závažných přestupků. Narušuje činnost kolektivu. Důvodem pro uspokojivé chování může být i více jak 6 neomluvených hodin.
3 – neuspokojivé Chování žáka je v rozporu s pravidly chování a se školním řádem. Dopouští se takových přestupků, kdy je ohrožena výchova a bezpečnost žáka samotného i jiných žáků. Záměrně narušuje činnost kolektivu. Důvodem pro neuspokojivé chování může být i více jak 18 neomluvených hodin.

7.6 Způsob získávání podkladů pro hodnocení

Učitel musí získat ve svém předmětu takové množství podkladů pro hodnocení, aby byl žák hodnocen co nejobjektivněji.

Podklady pro hodnocení a klasifikaci výchovně vzdělávacích výsledků a chování žáka získává učitel zejména:

  • soustavným diagnostickým pozorováním žáka,
  • různými druhy zkoušek, (písemné, ústní, praktické, grafické, pohybové)
  • kontrolními písemnými pracemi,
  • analýzou výsledků různých činností žáka,
  • konzultacemi s ostatními učiteli a podle potřeby i s jinými institucemi

Učitel oznamuje žákovi výsledek každé zkoušky – klasifikace a poukazuje na klady a nedostatky hodnocených projevů, výkonů apod.

Po ústním vyzkoušení oznámí učitel žákovi výsledek hodnocení okamžitě. Výsledky hodnocení písemných zkoušek oznámí nejpozději do 7 dnů.

Kontrolní písemné práce a jiné náročnější zkoušky učitel rozvrhne rovnoměrně po celý školní rok.

V jednom dni mohou žáci konat pouze jednu kontrolní práci či jinou náročnější zkoušku.

Učitel je povinen vést soustavnou evidenci o klasifikaci a hodnocení žáka.

V určený termín na konci klasifikačního období učitelé zapíší číslicí do katalogových listů žáků výsledky celkové klasifikace.

7.7 Podrobnosti o komisionálních a opravných zkouškách

Komisionální zkouška

Komisionální zkouška se koná v těchto případech:

  • Má-li zákonný zástupce žáka pochybnosti o správnosti hodnocení na konci prvního nebo druhého pololetí, při konání opravné zkoušky.

Průběh zkoušky

  • Komisi pro komisionální přezkoušení jmenuje ředitel školy; v případě, že je vyučujícím daného předmětu ředitel školy, jmenuje komisi krajský úřad.
  • Komise je tříčlenná a tvoří ji: předseda, kterým je ředitel školy, popřípadě jím pověřený učitel, nebo v případě, že vyučujícím daného předmětu je ředitel školy, krajským úřadem jmenovaný jiný pedagogický pracovník školy,
  • zkoušející učitel, jímž je vyučující daného předmětu ve třídě, v níž je žák zařazen, popřípadě jiný vyučující daného předmětu,
  • přísedící, kterým je jiný vyučující daného předmětu nebo předmětu stejné vzdělávací oblasti stanovené Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání.
  • Výsledek přezkoušení již nelze napadnout novou žádostí o přezkoušení. Výsledek přezkoušení stanoví komise hlasováním. Výsledek přezkoušení se vyjádří slovním hodnocením nebo stupněm prospěchu.
  • Ředitel školy sdělí výsledek přezkoušení prokazatelným způsobem žákovi a zákonnému zástupci žáka.
  • V případě změny hodnocení na konci prvního nebo druhého pololetí se žákovi vydá nové vysvědčení.
  • O přezkoušení se pořizuje protokol, který se stává součástí dokumentace školy. Za řádné vyplnění protokolu odpovídá předseda komise, protokol podepíší všichni členové komise.
  • Žák může v jednom dni vykonat přezkoušení pouze z jednoho předmětu. Není-li možné žáka ze závažných důvodů ve stanoveném termínu přezkoušet, stanoví orgán jmenující komisi náhradní termín přezkoušení.
  • Konkrétní obsah a rozsah přezkoušení stanoví ředitel školy v souladu se školním vzdělávacím programem.
  • Vykonáním přezkoušení není dotčena možnost vykonat opravnou zkoušku.
  • Třídní učitel zapíše do třídního výkazu poznámku o vykonaných zkouškách, doplní celkový prospěch a vydá žákovi vysvědčení s datem poslední zkoušky.

Opravná zkouška

Opravné zkoušky konají:

  • žáci, kteří mají nejvýše dvě nedostatečné z povinných předmětů a zároveň dosud neopakovali ročník na daném stupni základní školy,
  • žáci devátého ročníku, kteří na konci druhého pololetí neprospěli nejvýše ze dvou povinných předmětů.
  • Žáci nekonají opravné zkoušky, jestliže neprospěli z předmětu s výchovným zaměřením.

Průběh zkoušky

  • Opravné zkoušky se konají nejpozději do konce příslušného školního roku, tj. do 31. srpna. Termín opravných zkoušek a konzultací žáků s příslušnými pedagogickými pracovníky stanoví ředitel školy na červnové pedagogické radě. Žák může v jednom dni skládat pouze jednu opravnou zkoušku. Opravné zkoušky jsou komisionální.
  • Žák, který nevykoná opravnou zkoušku úspěšně nebo se k jejímu konání nedostaví, neprospěl. Ze závažných důvodů může ředitel školy žákovi stanovit náhradní termín opravné zkoušky nejpozději do 15. září následujícího školního roku. Do té doby je žák zařazen do nejbližšího vyššího ročníku, popřípadě znovu do devátého ročníku.
  • Žákovi, který konal opravnou zkoušku, se na vysvědčení uvede datum poslední opravné zkoušky v daném pololetí.
  • Třídní učitel zapíše do třídního výkazu žákovi, který konal opravnou zkoušku:

Vykonání opravné zkoušky (třídní výkaz – poznámka)

Žák vykonal dne …… opravnou zkoušku z předmětu ………s prospěchem ……….

Nedostavení se k opravné zkoušce (třídní výkaz – poznámka)

Žák se bez řádné omluvy nedostavil k vykonání opravné zkoušky, čímž jeho prospěch v předmětu ………     zůstává nedostatečný

7.8 Způsob hodnocení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

Hodnocení vychází z § 16 zákona č. 561/2004 Sb.

  • Způsob hodnocení a klasifikace žáka vychází ze znalosti příznaků postižení a uplatňuje se ve všech vyučovacích předmětech, ve kterých se projevuje postižení žáka, a na obou stupních základní školy.
  • Při způsobu hodnocení a klasifikaci žáků pedagogičtí pracovníci zvýrazňují motivační složku hodnocení, hodnotí jevy, které žák zvládl. Při hodnocení se doporučuje užívat různých forem hodnocení, např. bodové ohodnocení, hodnocení s uvedením počtu chyb apod.
  • Při klasifikaci žáků se doporučuje upřednostnit širší slovní hodnocení. Způsob hodnocení projedná třídní učitel a výchovný poradce s ostatními vyučujícími.
  • Třídní učitel sdělí vhodným způsobem ostatním žákům ve třídě podstatu individuálního přístupu a způsobu hodnocení a klasifikace žáka.
  • Žák zařazený do zdravotní tělesné výchovy při částečném osvobození nebo při úlevách doporučených lékařem se klasifikuje v tělesné výchově s přihlédnutím k druhu a stupni postižení i k jeho celkovému zdravotnímu stavu.

7.9 Výchovná opatření

  • Výchovná opatření jsou pochvaly a opatření k posílení kázně.
  • Opatření k posílení kázně se ukládají při porušení povinností stanovených školním řádem. Dle závažnosti tohoto porušení lze uložit:
    • napomenutí třídního učitele
    • důtka třídního učitele
    • důtka ředitele školy.
  • Udělení pochvaly, která se uvádí na vysvědčení, podléhá projednání v pedagogické radě.
  • Napomenutí nebo důtku neprodleně oznamuje třídní učitel řediteli školy. Ředitel školy po projednání v pedagogické radě může udělit důtku ředitele školy.
  • Napomenutí a důtky oznamuje třídní učitel neprodleně rodičům žáka prokazatelným způsobem.
  • Výchovná opatření (napomenutí, důtky a pochvaly) zaznamenává třídní učitel do katalogového listu žáka.

Pravidla pro udělení pochval a uložení výchovných opatření

  • Jestliže se žák chová během hodiny nebo přestávky nevhodně (vyrušuje vyučování, je hrubý apod.), zapíše učitel do zvláštního archu vloženého do třídní knihy ke jménu žáka datum a svůj podpis.
  • Při přestupcích závažnějšího charakteru (ohrožení bezpečnosti a zdraví, ubližování spolužákům apod.) informuje ihned učitel rodiče prostřednictvím žákovské knížky.
  • Podle závažnosti a četnosti provinění zapsaných na zvláštním listu v třídní knize třídní učitel rozhodne o informaci rodičů prostřednictvím zápisu informace do ŽK (informace rodičům o zhoršujícím se chování jejich dítěte)
  • Nenastane-li náprava, uloží třídní učitel po dalších zápisech do archu podle četnosti a závažnosti provinění – napomenutí třídního učitele.
  • Nedojde-li po udělení napomenutí třídního učitele k nápravě, uloží třídní učitel podle četnosti a závažnosti provinění vyšší stupeň výchovného opatření – důtku třídního učitele nebo důtku ředitele školy.
  • Uvedená posloupnost při uložení opatření k posílení kázně nemusí být dodržena, dopustí-li se žák závažnějšího přestupku proti školnímu řádu.
  • Současné uložení opatření k posílení kázně a udělení pochvaly se nevylučuje.
  • Všechna výchovná opatření se zapisují do katalogových listů žáků.

8. Opatření při porušení školního řádu

Porušení pravidel školního řádu bude řešeno výchovnými opatřeními či sníženým stupněm z chování.

9. Plnění dalších pravidel vnitřního režimu školy, provozu školy a některé povinnosti pracovníků školy

  • Při zahájení školního roku třídní učitel prokazatelným způsobem seznámí žáky s tímto školním řádem. Na první třídní schůzce seznámí učitel rodiče s částmi týkajícími se žáků.
  • Před školou v přírodě, výletem, vycházkou nebo jinou akcí je povinností pedagogického pracovníka seznámit jemu svěřené žáky s bezpečnostními předpisy, vztahujícími se k prováděné činnosti a toto poučení zapsat do třídní knihy.
  • Zvláštní pozornosti je potřeba věnovat při koupání dětí (max. 10 ve vodě), při přesunech po veřejné komunikaci (viz. příslušná dopravní vyhláška), při cestě dopravními prostředky, při nezbytném pobytu na nebezpečných místech.
  • Při náhlých zdravotních potížích žáka zajistí učitel doprovod žáka do kanceláře. Zde je žák ošetřen a je přivolán rodič.
  • Žáky ve výukovém bazénu učitel nikdy neopouští. V případě potíží přivolá učitel pomoc telefonem z místnosti plavčíka.
  • Učitel nesmí pustit žáka z vyučování (mimo školní budovu) v době, kdy je podle rozvrhu hodin vyučování. Výjimku je možno udělat jen v případě, že zákonný zástupce si žáka vyzvedne osobně.
  • Učitel ihned na počátku vyučovací hodiny překontroluje počet žáků ve třídě, chybějící zapíše do třídní knihy.
  • Učitelé tělesné výchovy ve všech ročnících na počátku vyučovací hodiny zjistí zdravotní stav žáků. Při zdravotních potížích žák necvičí a je pod dozorem učitele.
  • Učitel u žáků, kteří často necvičí ze zdravotních důvodů, má právo si vyžádat prostřednictvím rodičů stanovisko lékaře. To slouží jako jeden z podkladů pro objektivní hodnocení žáka.
  • Ostatní povinnosti zaměstnanců školy jsou obsaženy v pracovním řádu pro zaměstnance škol a školských zařízení.
  • Návštěvy rodičů, občanských sdruženích a jiných organizací se budou hlásit nejdříve v kanceláři školy.

Přílohy a dodatky

Příloha: Kodex slušného chování žáka Základní školy Železný Brod, Školní 700

  1. Do školy chodím včas, v 7:55 jsem již ve své třídě.
  2. Ve škole zdravím všechny dospělé.
  3. Do školy přicházím čistě a slušně oblečen.
  4. Do školy nevstupuji pod vlivem jakékoliv omamné látky (alkohol, drogy…), ani tyto látky nesmím ve škole užívat, nekouřím ve škole.
  5. Při pobytu ve školní budově se přezouvám a nenosím čepici.
  6. Dodržuji chůzi po pravé straně chodby i schodiště.
  7. O přestávkách neutíkám, nehoním se, mohl bych zranit sebe i spolužáky.
  8. O přestávce se nezdržuji v hale školy, zdržuji se pouze v těch buňkách, kde mám právě vyučování, nepřebíhám do jiných prostor školy.
  9. Neotvírám okna bez dovolení učitele.
  10. Neobtěžuji lidi v okolí školy nevhodným chováním.
  11. Neubližuji spolužákům, nestrkám do nich, neponižuji je, neurážím je.
  12. Svým chováním neprovokuji spolužáky, nevyvolávám zbytečné konflikty.
  13. Klíče na krku nosím před hodinami TV a před odchodem do školní jídelny tak, abych s nimi nemohl nikoho zranit.
  14. Nedotýkám se svých spolužáků (neosahávám je), nevedu obscénní řeči.
  15. Svým křikem neobtěžuji své okolí.
  16. Neničím majetek školy ani osobní věci jiných osob.
  17. Neschovávám spolužákům jejich osobní věci.
  18. Najdu-li cizí věci (např. v lavici) ihned je odevzdám učiteli.
  19. Chráním okolí školy, zachovávám zde pořádek, nechodím parkem u školy, nepíši a nekreslím po zdech školy.
  20. Při vyučovacích hodinách mám vždy vypnutý mobil.
  21. Ve školní budově nemluvím vulgárně.
  22. Plním pokyny učitelů a ostatních zaměstnanců školy, nejsem k nim drzý, používám slova jako: promiňte, děkuji, prosím atp., mluvím pravdu.
  23. Při vstupu do třídy během vyučování slušně zaklepu, pozdravím a po vyzvání učitele sdělím důvod příchodu.
  24. Při vstupu do kabinetu slušně zaklepu a čekám na příchod učitele.
  25. Ve školní jídelně nepředbíhám a chovám se slušně jako v „restauraci“.
  26. Ve třídě, na chodbách a na WC udržuji čistotu a pořádek, odpadky házím do odpadkových košů, na WC neplýtvám hygienickým vybavením – je i pro ostatní žáky, po mém odchodu ze třídy zůstává lavice i mé pracovní místo uklizené.
  27. Omluvný list mám čistě zabalený bez nápisů a nálepek.

Příloha: Směrnice k jednotnému postupu při uvolňování a omlouvání žáků z vyučování, prevenci a postihu záškoláctví

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy doporučuje v souladu s § 12 odst. 1 zákona č. 564/1990 Sb., o státní správě a samosprávě ve školství, následující jednotný postup při uvolňování a omlouvání žáků základních a středních škol z vyučování a při prevenci a postihu záškoláctví v základních a středních školách:

Čl. I

Prevence záškoláctví

  • Dobu a způsob uvolnění žáka ze školního vyučování stanoví školní řád. V případě podezření z nevěrohodnosti dokladu potvrzujícího důvod nepřítomnosti žáka, se může ředitel školy v dané věci obrátit na zákonného zástupce nezletilého žáka, nebo požádat o spolupráci věcně příslušný správní orgán.
  • Školní docházku (omluvenou a neomluvenou nepřítomnost) žáků své třídy eviduje třídní učitel.
  • Na prevenci záškoláctví se podílí třídní učitel, výchovný poradce a školní metodik prevence ve spolupráci s ostatními učiteli a zákonnými zástupci žáka.

Součástí prevence je:

  1. pravidelné zpracovávání dokumentace o absenci žáků,
  2. součinnost se zákonnými zástupci,
  3. analýza příčin záškoláctví žáků včetně přijetí příslušných opatření,
  4. výchovné pohovory s žáky,
  5. spolupráce se školním psychologem a institucemi pedagogicko-psychologického poradenství,
  6. konání výchovných komisí ve škole
  7. spolupráce s orgány sociálně-právní ochrany dětí apod.

Čl. II

Způsob omlouvání nepřítomnosti, řešení neomluvené nepřítomnosti a postup zúčastněných subjektů

  • Nepřítomnost nezletilého žáka základní školy ve škole omlouvá v souladu s platnými právními předpisy zákonný zástupce žáka.
  • Základní škola může požadovat, pokud to považuje za nezbytné, doložení nepřítomnosti žáka z důvodu nemoci ošetřujícím lékařem žáka, resp. praktickým lékařem pro děti a dorost, a to pouze jako součást omluvenky vystavené zákonným zástupcem nezletilého žáka
  • Na dobu nepřítomnosti žáka ve škole, která předchází návštěvě žáka u ošetřujícího lékaře, resp. praktického lékaře pro děti a dorost, není tento lékař oprávněn vydat potvrzení o nemoci, neboť zpětně nelze jednoznačně a zodpovědně posoudit zdravotní stav žáka. Školy a zdravotnická zařízení, tedy i praktičtí lékaři pro děti a dorost, jsou v souladu s 10 odst. 4 zákona č. 359/1999 Sb., o sociálně-právní ochraně dětí, povinni oznamovat orgánu sociálně-právní ochrany dětí skutečnosti nasvědčující tomu, že se v konkrétních případech jedná o děti, na něž se sociálně-právní ochrana zaměřuje (o děti, které vedou zahálčivý nebo nemravný život spočívající zejména v tom, že zanedbávají školní docházku; o děti, jejichž rodiče neplní povinnosti plynoucí z rodičovské zodpovědnosti, nebo tato práva nevykonávají či jich zneužívají apod.).
  • O neomluvené i zvýšené omluvené nepřítomnosti informuje třídní učitel výchovného poradce, který tyto údaje vyhodnocuje. Při zvýšené omluvené nepřítomnosti ověřuje její věrohodnost. Neomluvenou nepřítomnost do součtu 10 vyučovacích hodin řeší se zákonným zástupcem žáka nebo zletilým žákem třídní učitel formou pohovoru, na který je zákonný zástupce nebo zletilý žák pozván doporučeným dopisem. Projedná důvod nepřítomnosti žáka a způsob omlouvání jeho nepřítomnosti a upozorní na povinnost stanovenou zákonem. Seznámí zákonného zástupce nebo zletilého žáka s možnými důsledky v případě nárůstu neomluvené nepřítomnosti. Provede zápis z pohovoru (doporučený vzor – příloha č. 1), do něhož uvede způsob nápravy dohodnutý se zákonným zástupcem nebo zletilým žákem. Zákonný zástupce nebo zletilý žák zápis podepíše a obdrží kopii zápisu. Případné odmítnutí podpisu nebo převzetí zápisu zákonným zástupcem nebo zletilým žákem se do zápisu zaznamená.
  • Během období, kdy škola vyhodnocuje neomluvenou nepřítomnost, může ředitel školy v zájmu zjištění pravé příčiny záškoláctví žáka a jejího odstranění požádat o spolupráci odborníky z oblasti pedagogicko-psychologického poradenství, popř. orgány sociálně-právní ochrany dětí.
  • Při počtu neomluvených hodin nad 10 hodin svolává ředitel školy školní výchovnou komisi, které se dle závažnosti a charakteru nepřítomnosti žáka účastní: ředitel školy, zákonný zástupce, třídní učitel, výchovný poradce, zástupce orgánu sociálně-právní ochrany dětí, školní metodik protidrogové prevence, popř. další odborníci a zástupce rady školy, pokud byla zřízena.
  • Pozvání zákonných zástupců na jednání školní výchovné komise se provádí doporučeným dopisem. O průběhu a závěrech jednání školní výchovné komise se provede zápis, který zúčastněné osoby podepíší (doporučený vzor – příloha č. 2). Případná neúčast nebo odmítnutí podpisu zákonnými zástupci se v zápisu zaznamená. Každý účastník jednání obdrží kopii zápisu.
  • V případě, že neomluvená nepřítomnost žáka přesáhne 25 hodin, ředitel školy zašle bezodkladně oznámení o pokračujícím záškoláctví (doporučený vzor – příloha č. 3) s náležitou dokumentací přestupkové komisi městského úřadu. Tato ohlašovací povinnost vychází z platné právní úpravy.
  • V případě opakovaného záškoláctví v průběhu školního roku, pokud již byli zákonní zástupci pravomocným rozhodnutím správního orgánu postiženi pro přestupek podle ustanovení zákona, je třeba postoupit v pořadí již druhé hlášení o zanedbání školní docházky Policii ČR, kde bude případ řešen jako trestní oznámení pro podezření spáchání trestného činu ohrožení mravní výchovy mládeže. Kopie hlášení o zanedbání školní docházky bude zaslána příslušnému okresnímu úřadu nebo pověřenému obecnímu úřadu.

Příloha: Informace k distanční výuce v období uzavření školy (vyhlášení nouzového stavu) pro rodiče a žáky

  • Naše škola bude využívat při distanční výuce ke komunikaci s žáky a jejich rodiči a zadávání úkolů program Bakaláři a příp. Google Classroom (Učebna). V třídní knize Bakalářů budou zadána témata, zadání práce, domácí úkol.
  • Přihlašovací údaje na Bakaláře je rodič povinen vyžádat si u zástupce ředitele (e-mail: malinova@zs-skolni.cz).
  • Pro přístup do Google Classroom (Učebna) vytvořila škola pro žáky účty, které jsou ve tvaru prijmeni@zaci.zs-skolni.cz. Každý žák si zvolil vlastní heslo.
  • Pokud žák nemá přístup v době distanční výuky k internetu, rodič je povinen nahlásit tuto skutečnost vedení školy nejpozději do 3 pracovních dnů od zahájení distanční výuky.
  • Žáci jsou povinni využívat učebnice a pracovní sešity, které jim byly předány na začátku školního roku. Pokud žák nic z uvedeného nemá, nahlásí tuto skutečnost vyučujícímu, který sjedná nápravu ve spolupráci s vedením školy. Rodičům bude umožněno jejich předání v hale školy mezi 8.00 – 12.00 hodinou.
  • V hlavních předmětech matematika, český jazyk a anglický jazyk bude učivo i domácí úkoly zadáváno průběžně po celý týden od 8.00 – 12.00 hodin. Žáci vypracovávají a odevzdávají úkoly podle zadání vyučujícího včetně testů.
  • U ostatních předmětů bude zadávání probíhat pouze v pondělí od 8.00 – 11.00 hodin.
  • Učitel zasílá 1 pracovní list na týden a 1 domácí úkol.
  • Na vypracování úkolů bude ponechán minimálně celý týden, žáci jsou povinni odeslat domácí úkol vždy do neděle do 18 hodin.
  • Naše škola bude u hlavních předmětů využívat portál UMIMETO.CZ (registrace 1 žáka na všechny předměty) jako podpůrný vzdělávací zdroj. Není vyloučeno ani konání online video hodin; to však záleží na technických možnostech a dovednostech žáků i učitelů.
  • Žáci odevzdávají úkoly e-mailem vyučujícímu, jehož e-mail je uveden na stránkách školy.
  • Hodnocení bude probíhat slovně, ale i známkováním, na které učitel předem upozorní. Slovně lze hodnotit i celou třídu hromadně – jak se jim dařilo, upozornění na problém po vypracování domácího úkolu.
  • Po probrání tematického celku a jeho procvičení bude zaslán kontrolní test (cca po 3–4 vyučovacích hodinách dle rozvrhu, tedy 1x za 2 týdny), který bude hodnocen. U hlavních předmětů testování a hodnocení může probíhat častěji.
  • Po dohodě s daným vyučujícím je možné zaslat úkol dodatečně v případě nemoci, rodinné události, poruše techniky, a to pouze v případě, že se žák omluví. Neodeslaný úkol bude jinak hodnocen nedostatečně.
  • Dotazy, nejasnosti a připomínky k distanční výuce rodiče nejprve řeší s konkrétními vyučujícími přes Bakaláře nebo e-mailem, poté případně s vedením školy. Dotazy po 16. hodině budou zodpovězeny následující pracovní den.
  • Vyučující i vedení školy nebude předávat rodičům telefonní kontakty na své kolegy.
  • Vyučující podá informaci o zpětné vazbě s žáky a rodiči vedení školy. Pokud rodič, žák nekomunikuje, neodevzdává zadanou práci a domácí úkoly vyučujícímu, bude následně rodič kontaktován vedením školy, popř. škola nahlásí žákovu neaktivitu na OSPOD v Železném Brodě (podle novely školského zákona je distanční výuka součástí povinné školní docházky).
  • V hale školy bude od úterý do pátku od 8.00 – 12.00 umožněno zákonnému zástupci převzetí zadání práce, domácích úkolů, není-li jiná možnost. Vypracované je vždy nejpozději v pondělí do 12.00 zákonný zástupce doručí do školy.

Příloha: Finanční náhrady za poškození učebnic

Stáří učebnice Ztráta, zničení (výrazné polití) – nepoužitelné, žákovi zůstává Poškozená vazba, hřbet, ohnuté rohy,…
1. rok 100 % 30 %
2. rok 100 % 20 %
3. rok 100 % 10 %
4. rok 100 % 5 %
od 5. roku 50 % 0 %

Dodatek č. 1 - Google Učebna a Bakaláři

Od 2. listopadu budou všechny úkoly pro 2. stupeň zadávány přes Google Učebnu. Bakaláři tak budou sloužit 2. stupni pro komunikaci s rodiči, omlouvání absence a zadávání známek. První stupeň zůstává beze změny.

Platnost od 26. 10. 2020.

Dodatek č. 2 - Návykové látky

Žákům se do školy zakazuje vnášet, prodávat, podávat, anebo zde užívat návykové látky anebo takové látky, které napodobují tvar, vzhled návykových látek anebo evokují jejich chuť.

Návykovou látkou se rozumí alkohol, tabák, omamné a psychotropní látky a jiné látky s psychoaktivními účinky, jejichž užívání může vést nebo se podílet na vzniku a rozvoji duševních poruch a poruch chování.

Platnost od 15. 11. 2021.

Dodatek č. 3 - Používání WC

S okamžitou platností se omezuje používání WC chlapců 2. stupně. Nyní se bude na WC vstupovat jednotlivě. Toto opatření slouží jako prevence před nežádoucími jevy (obtěžování spolužáků, kouření elektronických cigaret a jiných cigaret apod.)

Platnost od 22. 11. 2022.

Dodatek č. 4 - Moodle a Bodové hodnocení

Moodle

Moodle je softwarový balíček pro tvorbu výukových systémů a elektronických kurzů. Nahrazuje tak, dle preference vyučujícího, Google Učebnu.

Bodové hodnocení

Učitelé hodnotí na základě procentuálních kritérií, s nimiž by měli seznámit žáky vždy na začátku školního roku.

Doporučená kritéria hodnocení – procentuální hranice pro klasifikaci žáků v případě bodového hodnocení:

  • 90–100 % výborně
  • 70–89 % chvalitebně
  • 40–69 % dobře
  • 15–39 % dostatečně
  • 0–14 % nedostatečně

Forma bodového systému není předepsána, je pouze doporučena. Zodpovídá za ni předseda předmětové komise. Je výsledkem jeho spolupráce s ostatními vyučujícími téhož předmětu.

Příklad: Hodnocení předmětu Informatika

Informace k výuce, zadání a termíny odevzdání prací, stejně jako procvičování a testy jsou dostupné na platformě Moodle (www.vyuka.app), kam mají žáci přístup přes své školní e-mailové adresy (na přihlašovací stránce použijí „přihlášení přes Google“). Vše bylo vyzkoušeno na první hodině.

Hodnocení předmětu

Hodnocení v předmětu je bodové. Získané body jsou v pololetí převedeny na známku dle tabulky. Jednotlivé práce se na známku nepřevádí.

Bodování jednotlivých prací je uvedeno u zadání. Hodnoceny jsou testy, školní práce, práce v hodinách a plnění kurzu.

Testy mohou obsahovat jak praktické zpracování nějakého problému (žák má vždy k dispozici sešit a internet), tak teoretické otázky (většinou bez sešitu a bez přístupu k internetu).

Školní práce jsou připravovány tak, aby je žáci stíhali ve škole. Pokud je v hodině neodevzdají, mohou si je dodělat ve svém volném čase a odevzdat později. Stihnou-li to do večera před další hodinou (nebo v případě rozsáhlejších prací bude vždy uveden termín odevzdání), nebudou za pozdní odevzdání penalizováni. Jinak platí, že za každý další započatý týden zpoždění strhneme 20 % bodů z maximálního možného zisku za práci. Obsahuje-li práce bonusové body, mohou je získat pouze práce odevzdané v řádném termínu.

Mezi hodnocení práce v hodinách patří nejen aktivní zapojení v samotné hodině, ale také např. nepřipravenost na výuku v podobě zapomenutého hesla.

Plněním kurzu se rozumí procento splnění procvičování v jednotlivých tématech. Například: v tématu „Algoritmy 1“ bude během pololetí zadáno 5 procvičování. Každé procvičování bude mít zadán požadovaný počet bodů pro to, aby bylo cvičení označeno jako splněné. Jakmile bude téma v pololetí ukončeno, bude žákovi uděleno bodové hodnocení dle splněných cvičení – např. splní 4 z 5, tj. 80 %, žák dostane 8 bodů (z maxima 10).

Převod % na známku:

  • 90,00 % – 100 % = 1
  • 70,00 % – 89,99 % = 2
  • 40,00 % – 69,99 % = 3
  • 15,00 % – 39,99 % = 4
  • 0,00 % – 14,99 % = 5

Platnost od 1. 9. 2023.


Ke stažení

Typ Název souboru Stáhnout
Školní řád
Školní řád - krácený v PDF